L'unicità dell'opera d'arte? Joseph Beyus
Alla fine degli anni Sessanta Joseph Beyus, come molti altri artisti, mette in discussione il concetto di opera d'arte come opera unica, destinata a una ristretta élite di facoltosi fruitori, creando multipli, ossia opere in serie numerata, più facilmente accessibili e diffondibili al vasto pubblico.
Joseph Beyus (Krefeld, 1921-Dusseldorf, 1986) Artista tra i più carismatici e controversi degli anni sessanta e settanta, partecipa al movimento d'avanguardia Fluxus; artista sciamano.
In the late sixties Beyus Joseph, like many other artists, questions the concept of work as a single work of art, destined to a small elite of wealthy users, creating multiple, that works in a numbered series, easier accessibility and digital the general public.
Joseph Beyus (Krefeld, 1921-Dusseldorf, 1986) Artist of the most charismatic and controversial of the sixties and seventies, participates in the avant-garde movement Fluxus artist shaman.
Joseph Beyus (Krefeld, 1921-Dusseldorf, 1986) Artista tra i più carismatici e controversi degli anni sessanta e settanta, partecipa al movimento d'avanguardia Fluxus; artista sciamano.
In the late sixties Beyus Joseph, like many other artists, questions the concept of work as a single work of art, destined to a small elite of wealthy users, creating multiple, that works in a numbered series, easier accessibility and digital the general public.
Joseph Beyus (Krefeld, 1921-Dusseldorf, 1986) Artist of the most charismatic and controversial of the sixties and seventies, participates in the avant-garde movement Fluxus artist shaman.